ŽáciTřídy6. BProcvičujeme

PROCVIČUJEME SI

PROCVIČUJEME NA TABLETU, TELEFONU I POČÍTAČI:

 

BŘEZEN 2023

  • ČJ
    - ROZLIŠÍM PŘÍDAVNÁ JMÉNA TVRDÁ, MĚKKÁ A PŘIVLASTŇOVACÍ
    - DOPLNÍM VHODNOU KONCOVKU PŘÍDAVNÝCH JMEN
    - PREZENTUJI PŘEČTENOU KNIHU 
       - PROSTŘEDNICTVÍM ČTENÁŘSKÉHO LISTU
          NEBO
       - V POWERPOINTU, GOOGLE PREZENTACI
    - NAPÍŠU TEXT GRAMATICKY SPRÁVNĚ


  • - DĚLÍM DVOJCIFERNÝM DĚLITELEM
    - ŘEŠÍM SLOVNÍ ÚLOHY S PŘEVODY JEDNOTEK DÉLKY
    - ŘEŠÍM SLOVNÍ ÚLOHY SE ZLOMKY
    - VYTVOŘÍM SLOUPCOVÝ GRAF NA PAPÍŘE I NA POČÍTAČI
    - PŘEČTU INFORMACE Z GRAFU


  • SPOL
    - VYHLEDÁM TYPICKÉ REGIONÁLNÍ ZVLÁŠTNOSTI V RŮZNÝCH ČÁSTECH ČR
    - ORIENTUJI SE NA MAPĚ ČR
      - VYUŽÍVÁM INFORMACE ZE SVÉHO LAPBOOKU - ČR 
      - VYHLEDÁM NA MAPĚ MĚSTAŘEKY, POHOŘÍ ČR 


  • - PREZENTUJI V POWERPOINTU NEBO GOOGLE PREZENTACI
      TÉMA - "PODNEBNÉ PÁSY"
    - ROZDĚLÍM ŽIVOČICHY DLE KRITÉRIÍ
    - ROZŠIŘUJI SVŮJ LAPBOOK "ČLOVĚK" O NOVÉ INFORMACE O LIDSKÉM TĚLE

ÚNOR 2023

  • ČJ
    - DOPLNÍM SPRÁVNOU KONCOVKU SLOVES
            - V ČASE PŘÍTOMNÉM
            - V ČASE MINULÉM
    - ROZLIŠÍM PŘÍDAVNÁ JMÉNA TVRDÁ A MĚKKÁ
    - PRACUJI S ODBORNÝM TEXTEM
            - PRACUJI METODOU I.N.S.E.R.T.
            - ZNÁM, NOVÁ INFORMACE, CHCI SE ZEPTAT, INFORMACE V ROZPORU

  • M
    - DĚLÍM DVOJCIFERNÝM DĚLITELEM
    - PŘEVÁDÍM JEDNOTKY DÉLKY
    - ŘEŠÍM SLOVNÍ ÚLOHY SE ZLOMKY
    - VYTVOŘÍM SLOUPCOVÝ GRAF

  • SPOL
    - ORIENTUJI SE V HISTORICKÝCH UDÁLOSTECH PO 2.SV. VÁLCE DO ROKU 1989
    - PREZENTUJI V POWERPOINTU NEBO V GOOGLE PREZENTACI - "PRAHA"
    - ORIENTUJI SE NA MAPĚ, VYHLEDÁM INFORMACE VE SVÉM LAPBOOKU - ČR


  • - CHARAKTERIZUJI PODNEBNÉ PÁSY NAŠÍ PLANETY
    - VYTVOŘÍM LAPBOOK S JEDNÍM VYBRANÝM PODNEBNÝM PÁSMEM
    - VYTVOŘÍM PREZENTACI PODNEBNÝCH PÁSŮ
    - PREZENTUJI V POWERPOINTU NEBO GOOGLE PREZENTACI
      TÉMA "PRAHA"

LEDEN 2023
       
           BUDEME:

  • HLEDAT DŮKAZY SVÉHO UČENÍ
  • ZJIŠŤOVAT ÚROVEŇ ZNALOSTÍ V GRADOVANÝCH TESTECH - ČJ, M, SPOL, PŘ
    GRADOVANÉ TESTY 
    - KAŽDÝ MÁ MOŽNOST ZVOLIT SI ÚROVEŇ OBTÍŽNOSTI V DANÉM KRITÉRIU
    - OBTÍŽNOSTI JSOU TŘI
       A - NEJLEHČÍ (JE MOŽNÉ ZÍSKAT MAX. 70%)
       B - OBTÍŽNĚJŠÍ (JE MOŽNÉ ZÍSKAT MAX. 85%)
       C - NEJOBTÍŽNĚJŠÍ (JE MOŽNÉ ZÍSKAT MAX. 100%)

PROSINEC 2022

  • ČJ
    - PREZENTUJI PŘEČTENOU KNIHU
    - ROZLIŠÍM STAVBU SLOVA
    - ROZHODNU, KDE DOPLNÍM VHODNOU PŘEDPONU s-, z-, 
    - VÍM, VE KTERÉM SLOVĚ NAPÍŠU ZDVOJENOU SOUHLÁSKU A ODŮVODNÍM TO
    - ZAMĚŘÍM SE NA PSANÍ SLOV SE SKUPINAMI bě/bje, pě, vě/vje, mě/mně/mne

  • M
    - ORIENTUJI SE NA ČÍSELNÉ OSE POMOCÍ DESETINNÝCH ČÍSEL
    - DESETINNÁ ČÍSLA PŘEČTU, POROVNÁM
    - VYZNAČÍM DANÝ ZLOMEK NA OBRÁZKU
    - SČÍTÁM A ODČÍTÁM ZLOMKY SE STEJNÝM JMENOVATELEM
    - ŘEŠÍM SLOVNÍ ÚLOHY S VYUŽITÍM ZLOMKŮ
    - RÝSUJI VŠECHNY DRUHY TROJÚHELNÍKŮ

  • SPOL
    - ZORIENTUJI SE V HLAVNÍCH UDÁLOSTECH NAŠÍ HISTORIE
       (OBDOBÍ 1. REPUBLIKY, 2.SV. VÁLKA)


  • - VYSVTLÍM NA ZÁKLADĚ POZNATKŮ O ZEMI A SLUNCI STÍDÁNÍ DNE A NOCI, ROČNÍCH OBDOBÍ
    - VYJMENUJI PLANETY SLUNEČNÍ SOUSTAVY A VYHLEDÁM INFORMACE O NICH

 

LISTOPAD 2022

  • ČJ
    - ODŮVODNÍM PSANÍ PŘEDLOŽEK S, SE / Z, ZE
    - DOPLNÍM SPRÁVNOU KONCOVKU PODSTATNÝCH JMEN
    - NAPÍŠI DIKTÁT ZE 4. TŘÍDY
    - POPÍŠI PŘEDMĚT, PRACOVNÍ POSTUP

  • M
    - POJMENUJI ZLOMKY, PŘIŘADÍM JE K OBRÁZKŮM
    - SČÍTÁM A ODČÍTÁM ZLOMKY SE STEJNÝM JMENOVATELEM
    - ŘEŠÍM SLOVNÍ ÚLOHY S VYUŽITÍM ZLOMKŮ
    - PŘEČTU A POROVNÁM DESETINNÁ ČÍSLA
    - NARÝSUJI TROJÚHELNÍK, ČTVEREC S DANOU DÉLKOU STRAN


  • - ZMĚŘÍM ZÁKLADNÍ FYZIKÁLNÍ VELIČINY POMOCÍ JEDNODUCHÝCH PŘÍSTROJŮ
    - PŘEDVEDU JEDNODUCHÝ POKUS, VYHODNOTÍM A VYSVĚTLÍM VÝSLEDKY POKUSU

  • SPOL
     - POROVNÁM ZPŮSOB ŽIVOTA V HISTORII A SOUČASNOSTI
       (RAKOUSKO UHERSKO, 1.SV.VÁLKA)


ŘÍJEN 2022

  • ČJ
    - ROZLIŠÍM STAVBU SLOVA (PŘRDPONA - KOŘEN - PŘÍPONA)
    - ODŮVODNÍM ZDVOJENOU SOUHLÁSKU VE SLOVĚ(ROZZUŘENÝ, TÝDENNÍ,...)
    - NAPÍŠI DIKTÁT ZE TŘETÍ PŘÍDY
    - PREZENTUJI PŘEČTENOU KNIHU

  • M
    - POČÍTÁM ZPAMĚTI I PÍSEMNĚ DO 100 000
    - ŘEŠÍM SLOVNÍM ÚLOHY S VYUŽITÍM PAMĚTNÉHO I PÍSEMNÉHO POČÍTÁNÍ
    - PÍSEMNĚ NÁSOBÍM DVOJ-, TROJCIFERNÝM ČÍSLEM
    - NARÝSUJI KOLMICE, ROVNOBĚŽKY


  • - ROZTŘÍDÍM ORGANISMY DO RŮZNÝCH SKUPIN
    - POSOUDÍM DŮSLEDKY LIDSKÉ ČINNOSTI NA PŘÍRODU

  • SPOL
    - PRACUJI S ČASOVÝMI ÚDAJI A VYUŽÍVÁM JE K ZJIŠTĚĚNÍ A POCHOPENÍ HISTORICKÝCH UDÁLOSTÍ
       (MARIE TEREZIE, JOSEF II.)



ZÁŘÍ 2022

  • OVĚŘUJEME SI ZNALOSTI Z PŘEDEŠLÝCH ROČNÍKŮ VE VŠECH PŘEDMĚTECH

ČERVEN 2022

  • PŘIPRAVUJEME SE NA KONTROLNÍ TESTÍKY, KTERÝMI DOKÁŽEME SVÉ UČENÍ

 

KVĚTEN 2022

  • ČJ - ODLIŠÍM VĚTU JEDNODUCHOU A SOUVĚTÍ
         - VYTVOŘÍM SOUVĚTÍ Z VĚTY JEDNODUCHÉ
         - VE VĚTĚ JEDNODUCHÉ VYHLEDÁM ZÁKLADNÍ SKLADEBNÍ DVOJICI
         - NAPÍŠU SPRÁVNOU KONCOVKU SLOVES V ČASE MINULÉM

  • M  - VYMYSLÍM SLOVNÍ ÚLOHY S VYUŽITÍM PÍSEMNÉHO POČÍTÁNÍ
         - ČTU V GRAFECH RŮZNÉ INFORMACE
         - VYHLEDÁM DATA, INFORMACE A VYTVOŘÍM Z NICH GRAF
         - NARÝSUJI TROJÚHELNÍK S POMOCÍ KRUŽÍTKA, KOLMIC, ...

  • SPOL - V HISTORICKÝCH UDÁLOSTECH - STŘEDOVĚK (JAN HUS, JAN ŽIŽKA, HUSITÉ, ...)

  • PŘ - DEFINUJI ROSTLINY A ŽIVOČICHY VE VYBRANÝCH LOKALITÁCH
            ( LOUKA, LES, RYBNÍK, .....)

 

DUBEN 2022

  • ČJ - DOLNÍM y, i V KONCOVCE PODSTATNÝCH JMEN RODU ŽENSKÉHO I STŘEDNÍHO
         - URČÍM MLUVNICKÉ KATEGORIE PODSTATNÝCH JMEN A SLOVES
         - ROZLIŠÍM JEDNODUCHÉ A SLOŽENÉ SLOVESNÉ TVARY
         - VYHLEDÁM ZÁKLADNÍ SKLADEBNÍ DVOJICI VE VĚTĚ JEDNODUCHÉ
         - NAPÍŠU SMYSLUPLNÝ A GRAMATICKY SPRÁVNÝ PŘÍBĚH
         - VYHLEDÁM INFORMACE Z TEXTU

  • M  - ŘEŠÍM SLOVNÍ ÚLOHY (PÍSEMNÉ POČÍTÁNÍ, ZLOMKY, ...)
         - ORIENTUJI SE NA ČÍSELNÉ OSE DO 10 000
            (ČÍSLA PŘEČTU, NAJDU NA ČÍSELNÉ OSE, POROVNÁM JE)
         - NARÝSUJI KOLMICI S POMOCÍ PRAVÍTKA S RYSKOU


  • PŘ - PROKÁŽU ZNALOSTI O BEZPEČNOSTI, PRAVIDLECH A JÍZDY NA KOLE
            NA DOPRAVNÍM HŘIŠTI
         - CHARAKTERIZUJI ČLOVĚKA, FUNKCI JEHO ORGÁNŮ A SPRÁVNÝ ŽIVOTNÍ STYL

  • SPOL - "ORIENTUJI SE" - V HISTORICKÝCH UDÁLOSTECH - KAREL IV., LUCEMBURKOVÉ


    BŘEZEN 2022

  • ČJ - DOLNÍM y, i V KONCOVCE PODSTATNÝCH JMEN RODU STŘEDNÍHO 
            A PO OBOJETNÝCH SOUHLÁSKÁCH UVNITŘ SLOVA
            (S POMOCÍ VYJMENOVANÝCH A  PŘÍBUZNÝCH SLOV)
         - ČTU S POROZUMĚNÍM ODBORNÉ TEXTY, VE KTERÝCH VYHLEDÁM 
            POTŘEBNÉ INFORMACE
         - NAPÍŠU PŘÍBĚH NA DOHODNUTÉ TÉMA
            (SMYSLUPLNÉ VĚTY NAPSANÉ GRAMATICKY SPRÁVNĚ)
         - PREZENTUJE PŘEČTENOU KNIHU, ODPOVÍ NA OTÁZKY SPOLUŽÁKŮ

  • M  - VYŘEŠÍM A I VYMYSLÍM SLOVNÍ ÚLOHY S VYUŽITÍM PÍSEMNÉHO POČÍTÁNÍ
         - ORIENTUJI SE NA ČÍSELNÉ OSE DO 10 000
            (ČÍSLA PŘEČTU, NAJDU NA ČÍSELNÉ OSE, POROVNÁM JE)
         - VYUŽIJI OSU SOUMĚRNOSTI
         - NARÝSUJI KOLMICI A TRÉNUJI PRÁCI S KRUŽÍTKEM 

  • SOL  - "ORIENTUJI SE" - V HISTORICKÝCH UDÁLOSTECH
               KELTOVÉ, GERMÁNI, KUPEC SÁMO, PŘÍCHOD SLOVANŮ, SV. VÁCLAV
  • PŘ    - VLASTNOSTI NEŽIVÉÉ PŘÍRODY - POKUSY
               VĚDECKÁ SHOW

ÚNOR 2022

  • ČJ - ČTU S POROZUMĚNÍM - VYHLEDÁM ODPOVĚDI NA OTÁZKY V TEXTU
         - URČÍM, KE KTERÉMU ŽÁNRU (DRUHU) PATŘ TEXT - POVĚST, BAJKA, POEZIE
         - URČÍM ROD PODSTATNÝCH JMEN  A JEJICH VZOR (U RODU STŘEDNÍHO A ŽENSKÉHO)
         - NAPÍŠU SMYSLUPLNÉ VĚTY, BEZ GRAMATICKÝCH CHYB

  • M  - VYŘEŠÍM PŘÍKLADY POMOCÍ PÍSEMNÉHO SČÍTÁNÍ, ODČÍTÁNÍ,
           NÁSOBENÍ JEDNOCIFERNÝM ČÍSLEM A DĚLENÍ (S OCÁSKEM)
         - URČÍM ČÁST CELKU, NAPÍŠU ČÁST POMOCÍ ZLOMKU
         - NARÝSUJI KRUŽNICI (TRÉNUJI, DOKUD NENÍ VIDĚT JEJÍ ZAČÁTEK NEBO KONEC ?)
         - ŘEŠÍM ÚLOHY V RŮZNÝCH PROSTŘEDÍCH S VYUŽITÍM LOGICKÉHO MYŠLENÍ
         - PŘIPRAVUJI SE NA MATEMATICKOU SOUTĚŽ "KLOKAN"

  • SPOL - VYHLEDÁVÁM INFORMACE O ČR, ZE KTERÝCH VYTVOŘÍM
                "LAPBOOK" PODLE DANÝCH KRITÉRIÍ
              - "ORIENTUJI SE" - V PRVĚKU, HLEDÁM ODLIŠNOSTI OD MÉHO ŽIVOTA V DNEŠNÍ DOBĚ
                 A VYSVĚTLÍM DŮVOD
  • PŘ - ROZDĚLÍM ŽIVOČICHY DO SKUPIN PODLE DANÝCH KRITÉRIÍ
            (SAVCI, PTÁCI, HMYZ, ......)
            (PODLE VÝSKYTU - LES, VODA, VZDUCH, ....) 


LEDEN 2022

OVĚŘOVÁNÍ ZNALOSTÍ - HLEDÁNÍ DŮKAZŮ O SVÉM UČENÍ

KRITÉRIA HODNOCENÍ ZA 1. POLOLETÍ

  • ČJ    - Dle zadaných kritérií napíše jednoduché žánry (popis, vyprávění)
            - Čte s porozuměním - použije informace z textu podle kritérií
            - Rozliší části slov a slova příbuzná
            - Odůvodní psaní i/y po obojetných souhláskách uvnitř slova
  • M     - Sčítá, odčítá, násobí, dělí v číselném oboru do 10 000
            - Určí části z celku pomocí názorných obrázků
            - Rýsuje základní rovinné útvary ve čtvercové síti
  • PŘ    - Třídí rostliny podle zadaných znaků
            - Rozliší živou a neživou přírodu
  • SPOL- Pracuje s mapou ČR

PROSINEC 2021

  • ČJ - URČÍM MLUVNICKÉ KATEGORIE PODSTATNÝCH JMEN
           ( ROD, ČÍSLO A PÁD)
         - URČÍM MLUVNICKÉ KATEGORIE SLOVES
           (OSOBA, ČÍSLO, ČAS)
         - PREZENTUJI PŘEČTENOU KNIHU, VYTVOŘÍM ČTENÁŘSKÝ LIST

  • M  - PÍSEMNĚ DĚLÍM JEDNOCIFERNÝM DĚLITELEM
         - ŘEŠÍM SLOVNÍ ÚLOHY S VYUŽITÍM PÍSEMNÉHO POČÍTÁNÍ
         - ORIENTUJI SE VE ČTVERCOVÉ SÍTI POMOCÍ ŠIPEK
         - VYPOČÍTÁM OBVOD A OBSAH GEOMETRICKÝCH ÚTVARŮ VE ČTVERCOVÉ SÍTI
         - URČÍM ČÁST CELKU POMOCÍ ZLOMKU
         - POROVNÁM ZLOMKY SE STEJNÝM JMENOVATELEM

LISTOPAD 2021

  • ČJ - DOPLNÍM i,í/y,ý PO OBOJETNÝCH SOUHLÁSKÁCH UVNITŘ SLOVA
         - VYZNAČÍM KOŘEN SLOVA
         - NAJDU SLOVA S PŘEDPONOU
         - VYJADŘUJI SE VE SMYSLUPLNÝCH VĚTÁCH
         - POPÍŠU PŘEDMĚT, OSOBU

  • M  - PÍSEMNĚ SČÍTÁM, ODČÍTÁM A NÁSOBÍM DO 1 000
         - NÁSOBÍM A DĚLÍM ZPAMĚTI V RÁMCI MALÉ NÁSOBILKY
         - DĚLÍM SE ZBYTKEM (ČEKÁ NÁS PÍSEMNÉ DĚLENÍ, TAKY SE MU ŘÍKÁ DĚLENÍ S OCÁSKEM)
         - ORIENTUJI SE NA ČÍSELNÉ OSE 0 - 1 000
         - VÍM, CO JSOU ŘÁDY ČÍSEL (JEDNOTKY, DESÍTKY, STOVKY A TISÍCE) - URČÍM JE V RŮZNÝCH ČÍSLECH

  • PRV - ORIENTUJI SE V HLAVNÍCH I VEDLEJŠÍCH SVĚTOVÝCH STRANÁCH
            - VYHLEDÁM INFORMACE NA MAPĚ


ŘÍJEN 2021

  • ČJ - ČTU S POROZUMĚNÍM, PRACUJI S TEXTEM, VYHLEDÁM ODPOVĚDI V TEXTU
         - ROZLIŠÍM VĚTU JEDNODUCHOU A SOUVĚTÍ
         - VYTVOŘÍM SOUVĚTÍ PODLE DANÉHO VZORCE
         - URČÍM ROD, ČÍSLO A PÁD PODSTATNÝCH JMEN V TEXTU

  • M  - PRACUJI V RŮZNÝCH MATEMATICKÝCH PROSTŘEDÍCH
         - NARÝSUJI ÚSEČKU DANÉ DÉLKY
         - NARÝSUJI KRUŽNICI
         - MĚŘÍM V mm, cm

 

ZÁŘÍ 2021

  • ČJ   - PROCVIČUJI SI UČIVO 3. ROČNÍKU
           - PŘEPÍŠU TE XT GRAMATICKY SPRÁVNĚ
           - DOPLNÍM y, ý /i, í PO OBOJETNÝCH SOUHLÁSKÁCH UVNITŘ SLOVA

  • M    - PROCVIČUJI SI UČIVO 3. ROČNÍKU
           - SČÍTÁM A ODČÍTÁM ZPAMĚTI DO 100
           - NÁSOBÍM A DĚLÍM V OBORU MALÉ NÁSOBILKY
           - SČÍTÁM, ODČÍTÁM I NÁSOBÍM PÍSEMNĚ (POD SEBOU)


PROSINEC 2020

  • ČJ - DOPLÍM y, ý/i, í PO Z, B, L
         - ČTU S POROZUMĚNÍM - VYSVĚTLÍM VÝZNAMY SLOV VYJMENOVANÝCH
         - POZNÁM KOŘEN, NAJDU SLOVA PŘÍBUZNÁ
         - URČÍM SLOVNÍ DRUHY
         - U PODSTATNÝCH JMEN URČÍM PÁD, ČÍSLO A ROD
         - U SLOVES URČÍM OSOBU, ČÍSLO A ČAS

  • M  - PÍSEMNĚ SČÍTÁM A ODČÍTÁM I TROJCIFERNÁ ČÍSLA
         - ŘEŠÍM PŘÍKLADY SE ZÁVORKAMI
         - ORIENTUJI SE VE ČTVERCOVÉ SÍTI
         - NAPÍŠU CESTU VE ČTVERCOVÉ SÍTI POMOCÍ ŠIPEK
         - NARÝSUJI - PŘÍMKU, ÚSEČKU, KOLMICE, LIBOVOLNÝ ▲
         - URČÍM OBVOD A OBSAH ÚTVARŮ VE ČTVERCOVÉ SÍTI

  • PRV - PRACUJI S PENĚZI - FINANČNÍ GRAMOTNOST
            - VYSVĚTLÍ FUNKCI REKLAMY (POZITIVNÍ I NEGATIVNÍ)
           

LISTOPAD 2020

  • ČJ - VYHLEDÁM SLOVA PŘÍBUZNÁ - SLOVA SE STEJNÝM KOŘENEM
         - VYHLEDÁM PODSTATNÁ JMÉNA - URČÍM U NICH ROD, ČÍSLO A PÁD
         - VYJMENOVANÁ SLOVA PO B
         - ROZDÍLY MEZI SLOVY BÝT x BÍT
         - NAPÍŠI VELKÁ PÍSMENA NA ZAČÁTKU VĚTY A U VLASTNÍCH JMEN
         - POZNÁM VŠECHNY SLOVNÍ DRUHY


  • M  - PÍSEMNĚ SČÍTÁM, ODČÍTÁM I S PŘECHODEM PŘES DESÍTKU
         - NÁSOBÍM PÍSEMNĚ S POMOCÍ TABULKY INDICKÉHO NÁSOBENÍ
         - VYŘEŠÍM NÁSOBILKOVÉ ČTVERCE SE STŘEDOVÝM SOUČTEM
         - PRACUJI V RŮZNÝCH PROSTŘEDÍCJ - AUTOBUS, PAVUČINY, CYKLOTRASY
         - ŘEŠÍM SLOVNÍ ÚLOHY
         - ORIENTUJI SE NA ČÍSELNÉ OSE 0 - 1 000
         - PŘEČTU A POROVNÁM TROJCIFERNÁ ČÍSLA

  • PRV - ZAKRESLÍM STAVBU NEKVETOUCÍCH ROSTLIN - HUB
            - ROZLIŠÍM PŘÍRODNÍ A UMĚLÉ PRVKY V OKOLNÍ KRAJINĚ
            - ROZLIŠÍM ROZDÍLY MEZI JEDINCI
            - SPOLUPRACUJI PŘI ŘEŠENÍ PROBLÉMU

ŘÍJEN 2020

  • ČJ - VYHLEDÁM V TEXTU PODSTATNÁ, PŘÍDAVNÁ JMÉNA, SLOVESA, PŘEDLOŽKY
         - PODLE POČTU SLOVES URČÍM, ZDA JDE O VĚTU JEDNODUCHOU NEBO SOUVĚTÍ
         - VYHLEDÁM SLOVA PŘÍBUZNÁ, SLOVA SE STEJNÝM "KOŘENEM"
           ( -LES-......LESNÍK, ZÁLESÁK, LESNÍK.....)
         - DOKÁŽU VYSVĚTLIT VÝZNAMY VYJMENOVANÝCH SLOV PO -Z-   

  • M - SČÍTÁM POD SEBOU I S PŘECHODEM PŘES DESÍTKU ( 52 + 38, 46 + 25,...)
        - PŘEŠTU A POROVNÁM ČÍSLA 0 - 1 000
        - NÁSOBÍM (23 . 4, 15 . 9,...)  POMOCÍ "INDICKÉHO NÁSOBENÍ"
        - URČÍM OBVOD A OBSAH ČTVERCE, OBDÉLNÍKA
        - NARÝSUJI ÚSEČKU DANÉ DÉLKY

  • PRV - UVEDU PŘÍKLADY ŽIVÉ A NEŽIVÉ PŘÍRODY
            - ZAKRESLÍM STAVBU NEKVETOUCÍCH ROSTLIN (HOUBY)

ZÁŘÍ 2020

  • NOVÉ INFORMACE
    ČJ    - POZNÁM PŘÍDAVNÁ JMÉNA
    M     - SČÍTÁM ČÍSLA POD SEBOU -  (25 + 34) BEZ PŘECHODU DESÍTEK
    PRV - VYHLEDÁM INFORMACE O MĚSTĚ, VE KTERÉM ŽIJI
            - ORIENTUJI SE NA PLÁNKU MĚSTA  
          
  • OVĚŘUJEME SI ZNALOSTI ZE 2. TŘÍDY

  • ČJ - SPRÁVNĚ NAPÍŠI SLOVA S TVRDÝMI A MĚKKÝMI SLABIKY 
         - DOPLNÍM VHODNOU PÁROVOU SOUHLÁSKU (d - t, v -f, h -ch,....)
           DO SLOV A ODŮVODNÍM
         - URČÍM DRUHY VĚT (O -T -P -R) A DOPLNÍM VHODNÉ ZNAMÉNKO NA KONCI VĚTY
         - DOPLNÍM DO SLOV ú - u - ů
         - NAPÍŠI SPRÁVNĚ SLOVA SE SLABIKAMI BĚ - PĚ - VĚ - MĚ - DĚ - TĚ - NĚ
         - POZNÁM NĚKTERÉ SLOVNÍ DRUHY (PODSTATNÁ JMÉNA, SLOVESA, PŘEDLOŽKY, SPOJKY)
         - PŘEPÍŠI GRAMATICKY SPRÁVNĚ SLOVA I VĚTY
         - ČTU S POROZUMĚNÍM, VYHLEDÁM INFORMACE Z TEXTU
  • M  - POČÍTÁM RYCHLE A BEZ CHYB DO 20
         - SČÍTÁM A ODČÍTÁM DO 100 
         - NÁSOBÍM A DĚLÍM
         - ORIENTUJI SE V MATEMATICKÝCH PROSTŘEDÍCH
           (AUTOBUS, PAVUČINA, NÁSOBILKOVÝ ČTVEREC, PARKETY,....)
         - ŘEŠÍM SLOVNÍ ÚLOHY S VYUŽITÍM + - . :
         - NARÝSUJI PŘÍMKU, ÚSEČKU DAMÉ DĚLKY
         - ZNÁM JEDNOTKY DÉLKY (mm, cm, dm, m, km)
         - DOKÁŽU MĚŘIT PŘEDMĚTY V CENTIMETRECHU
  • PRV - ZNÁM SVOU ADRESU A DATUM NAROZENÍ
            - VYJMENUJI MĚSÍCE V KALENDÁŘNÍM I ŠKOLNÍM ROCE, PŘIŘADÍM MĚSÍCI ČÍSLO
            - PRACUJI S INFORMACEMI O ZVÍŘATECH, DOKÁŽU JE TŘÍDIT PODLE DANÝCH KRITÉRIÍ
            - PRACUJI S INFORMACEMI O LIDSKÉM TĚLE

ČERVEN 2020

  • PROCVIČUJI SI UČIVO 2. ROČNÍKU
  • ČTU SI KAŽDÝ DEN
  • POČÍTÁM ZPAMĚTI DO 100

KVĚTEN 2020

  • PROCVIČUJI SI UČIVO 2. ROČNÍKU
  • ČTU SI KAŽDÝ DEN
  • POČÍTÁM ZPAMĚTI DO 100

DUBEN 2020

  • PRAVIDELNĚ SI ČTU
  • PRACUJI S TEXTKY, VYHLEDÁM ODPOVĚDI NA OTÁZKY V TEXTU
  • VYTVOŘÍM ČTENÁŘSKÝ LIST O PŘEČTENÉ KNIZE
  • POZNÁM V TEXTU NĚKTERÉ SLOVNÍ DRUHY - PODSTATNÁ JMÉNA, SLOVESA, PŘEDLOŽKY, SPOJKY
  • NAPÍŠU SLOVA A VĚTY PODLE DIKTÁTU
  • SČÍTÁM A ODČÍTÁM DO 100
  • NÁSOBÍM A DĚLÍM
  • ŘEŠÍM SLOVNÍ ÚLOHY NA + - . :  (VYTVOŘÍM SÁM(A) SLOVNÍ ÚLOHU)
  • ŘEŠÍM SLOVNÍ ÚLOHY S VÝRAZY o více, o méně
  • PRACUJI S MAPOU ČR - VYHLEDÁM V NÍ INFORMACE
  • VYTVOŘÍM OTÁZKY O ČR NAD MAPOU ČR
  • CHARAKTERIZUJE JARNÍ PŘÍRODU A JEJÍ PROMĚNY
  • POJMENUJE KVĚTINY TYPICKÉ PRO JARNÍ OBDOBÍ
  • POJMENUJE ČÁSTI ROSTLIN 

BŘEZEN 2020

  • DOPLNÍM NEÚPLNÉ SLOVO (MĚKKÉ, TVRDÉ SOUHLÁSKY, PÁROVÉ SOUHLÁSKY)
  • PŘEPÍŠU VĚTY A POZORNĚ SI ZKONTROLUJI VŠE, CO NAPÍŠU
  • PŘEČTU PLYNULE TEXT A NAJDU V NĚM ODPOVĚDI NA OTÁZKY
  • SČÍTÁM A ODČÍTÁM RYCHLE ZPAMĚTI DO 20
  • SČÍTÁM A ODČÍTÁM DO 90
  • NÁSOBÍM 2,3,4 5,6,7
  • KDYŽ DOKÁŽU NÁSOBIT, DOKÁŽU I DĚLIT   (3 . 5 = 15   15 : 5 = 3)
  • ZMĚŘÍM ÚSEČKY V CM 
  • NARÝSUJU PŘÍMKY I ÚSEČKY
  • ORIENTUJI SE V LIDSKÉM TĚLE (části těla, orgány) 

ÚNOR 2020

  • NAPÍŠU GRAMATICKY SPRÁVNĚ SLOVA S MĚKKÝMI A TVRDÝMI SLABIKAMI
  • DOPLNÍM SPRÁVNOU SOUHLÁSKU (PÁROVÉ SOUHLÁSKY - MRKE_  v-f)
  • NAPÍŠU VĚTY GRAMATICKY SPRÁVNĚ
  • SČÍTÁM A ODČÍTÁM DO 90 
  • NÁSOBÍM A DĚLÍM 2,3,4,5
  • NARÝSUJI PŘÍMKU I ÚSEČKU
  • ZMĚŘÍM DÉLKU ÚSEČKY V CENTIMETRECH
  • POJMENUJE ČÁSTI LIDSKÉHO TĚLA, VYSVĚTLÍ FUNKCI NĚKTERÝCH ORGÁNŮ V TĚLE
  • ROZLIŠÍM A POJMENUJI OVOCE I ZELENINU

LEDEN 2020

  • DOPLNÍM i PO MĚKKÝCH SOUHLÁSKÁCH A y PO TVRDÝCH SOUHLÁSKÁCH
  • ČTU S POROZUMĚNÍM A ODPOVĚDI NA OTÁZKU NAJDU V TEXTU
  • VYPLNÍM ČTENÁŘSKÝ LIST O PŘEČTENÉ KNIZE
  • POZORNĚ SI PO SOBĚ KONTROLUJI VŠE, CO NAPÍŠU 
  • SČÍTÁM A ODČÍTÁM DO 80
  • POROVNÁM (< = >) ČÍSLA DO 100 A UKÁŽU JE NA ČÍSELNÉ OSE
  • NÁSOBÍM 2, 3, 5, 6
  • DĚLÍM 2, 5
  • OBJEVUJI NOVÉ PROSTŘEDÍ - NÁSOBILKOVÝ ČTVEREC
  • POZNÁM A POPÍŠU ŽIVOČICHY DOMÁCÍ I VOLNĚ ŽIJÍCÍ (ZVÍŘECÍ RODINY)

PROSINEC 2019

  • NAPÍŠU VĚTU GRAMATICKY SPRÁVNĚ (O-T-P-R)
  • VYMYSLÍM SLOVO NADŘAZENÉ K DANÝM SLOVŮM
  • DOPLNÍM SLOVA SOUŘADNÁ KE SLOVŮM PODŘAZENÝM
  • TRÉNUJI SPRÁVNÉ TVARY PSACÍCH PÍSMEN (COMENIA)
  • SČÍTÁM A ODČÍTÁM DO 50
  • VYŘEŠÍM PŘÍKLADY NA NÁSOBENÍ (NÁSOBILKA 2, 3, 5)
  • ŘEŠÍM SLOVNÍ ÚLOHY (ČTU S POROZUMĚNÍM)
  • PRACUJI S PRAVÍTKEM - MĚŘÍM ÚSEČKY V CENTIMETRECH

LISTOPAD 2019

  • KAŽDÝ DEN SI ČTU A V PÁTEK PŘINESU KNIHU DO TŘÍDY
  • ŘADÍM SLOVA PODLE ABECEDY, I KDYŽ MAJÍ PRVNÍ PÍSMENKO STEJNÉ
  • DOPLNÍM DO SLOV - Ú, U, Ů - WWW.GRAMAR.IN
  • PŘEPISUJI SLOVA I VĚTY Z TISKACÍ DO PSACÍ PODOBY - DODRŽUJI SPRÁVNÉ TVARY PÍSMEN
  • NAPÍŠU PSACE SLOVA I VĚTY PODLE DIKTÁTU
  • ROZLIŠÍM VĚTY PODLE POSTOJE MLUVČÍHO (OZNAMOVACÍ, TÁZACÍ, ROZKAZOVACÍ, PŘACÍ)
  • SČÍTÁM A ODČÍTÁM DO 40
  • PRACUJI V RŮZNÝCH PROSTŘEDÍCH (AUTOBUS, PAVUČINY, ZVÍŘÁTKA DĚDY LESONĚ) - WWW. MATIKA.IN
  • URČÍM VLASTNOSTI GEOMETRICKÝCH TVARŮ I TĚLES
  • SEZNAMUJI SE S NÁSOBENÍM

ŘÍJEN 2019

  • SEŘADÍM SLOVA PODLE ABECEDY
  • ROZLIŠÍM DRUHY VĚT (OZNAMOVACÍ, TÁZACÍ, ROZKAZOVACÍ A PŘACÍ), DOKÁŽU JE I VYMYSLET
  • NAPÍŠU VĚTY GRAMATICKZ SPRÁVNĚ (VELKÉ PÍSMENO NA ZAČÁTKU, ZNAMÉNKO NA KONCI)
  • ROZDĚLÍM SLOVA NA SLABIKY, VYUŽIJI SLABIKY PŘI ROZDĚLOVÁNÍ SLOV NA KONCI ŘÁDKU
  • ČTU S POROZUMĚNÍM - DOKÁŽU VYHLEDAT INFORMACE V TEXTU
  • SČÍTÁM A ODČÍTÁM ZPAMĚTI DO 20
  • ZAČÍNÁM POČÍTAT DO 30 S OVĚŘENÍM NA KROKOVACÍM PÁSU
  • ČÍSLA DO 30 POROVNÁM I ROZLOŽÍM
  • PRACUJI V PROSTŘEDÍ ZVÍŘÁTEK DĚDY LESONĚ

ZÁŘÍ 2019

  • HLEDÁME, CO JSME ZAPOMNĚLI PŘES PRÁZDNINY 

_______________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

 

ČERVEN 2019

  • OVĚŘUJEME SI SVÉ ZNALOSTI, KTERÉ JSME ZÍSKALI V PRŮBĚHU 1.TŘÍDY

KVĚTEN 2019

  • STÁLE SI ČTU KAŽDÝ DEN
  • VÍM, O ČEM JSEM ČETL(A), UMÍM TO VYPRÁVĚT VE ŠKOLE I DOMA RODIČŮM 
  • VYMYSLÍM VLASTNÍ VĚTY, NAPÍŠU JE VELKÝM TISKACÍM I MALÝM PSACÍM PÍSMEM (Comenia)
  • NAPÍŠU VĚTU S VELKÝM PÍSMENEM NA ZAČÁTKU A SPRÁVNÝM ZNAMÉNKEM NA KONCI
  • NAPÍŠU SPRÁVNĚ JMÉNA S VELKÝM PÍSMENEM NA ZAČÁTKU
  • TRÉNUJI KAŽDÝ DEN SČÍTÁNÍ A ODČÍTÁNÍ DO 10, ABYCH NEMUSEL(A) POUŽÍVAT PRSTÍKY
  • SČÍTÁM A ODČÍTÁM DO 20 ZPAMĚTI NEBO S POMOCÍ KROKOVACÍHO PÁSU
  • ŘEŠÍM ÚLOHY V PROSTŘEDÍCH - AUTOBUS, HADI, NEZBEDNÍCI, PARKETY
  • ORIENTUJI SE NA ČÍSELNÉ OSE 0 - 20, NAJDU ČÍSLA PŘED, HNED PŘED, ZA, HNED ZA
  • PŘEČTU "CELÉ HODINY" NA CIFERNÍKU, UMÍM NASTAVIT SPRÁVNĚ HODINY
  • ORIENTUJI SE V POVOLÁNÍ
     

DUBEN 2019

  • VYBERU SI (POKUD JEŠTĚ NEMÁM) SVOU KNIHU, KTEROU DOMA S POMOCÍ RODIČŮ ČTU
  • KDYŽ NĚCO PŘEČTU, VYPRÁVÍM O TOM DRUHÉMU - O ČEM TO BYLO, BDO V KNIZE VYSTUPUJE (HLAVNÍ HRDINOVÉ), CO SE STALO HRDINOVI, ...
  • VYHLEDÁM ODPOVĚDI NA OTÁZKY V ETEXTU
  • PÍŠU MALÝM PÍSMEM - COMENIA SCRIPT
  • SČÍTÁMA ODČÍTÁM DO 10 BEZ POMOCÍ PRSTÍKŮ
  • POČÍTÁM DO 20 S POMOCÍ KROKOVACÍHO PÁSU 
  • VYJMENUJI MĚSÍCE V ROCE A DNY V TÝDNU
  • VYTVOŘÍM NA HODINÁCH - CELÉ HODINY ( DVĚ HODINY, ...), UMÍM TAKÉ CELÉ HODINY PŘEČÍST

BŘEZEN 2019

  • ČTU KAŽDÝ DEN PRO RADOST, NE PROTO, ŽE TO ŘEKLA MARTINA (PROSÍM O PODPORU RODIČŮ)
  • VÍM CO ČTU = ČTENÍ S POROZUMĚNÍM
    - PO PŘEČTENÍ TEXTU UMÍM VYPRÁVĚT, CO JSEM ČETL(A)
    - PO PŘEČTENÍ ODPOVÍM NA OTÁZKY, ODPOVĚĎ VYHLEDÁM V TEXTU
  • ZAČÍNÁM PSÁT MALÝMI PÍSMENKY (COMENIA SCRIPT)
  • STÁLE PROCVIČUJI ČTENÍ "DVOJČAT" - DI, TI, NI, DĚ, TĚ, NĚ 
  • POČÍTÁM DO 10 POKUD MOŽNO BEZ POUŽÍVÁNÍ PRSTÍKŮ - TRÉNUJI PAMĚTNÉ A ČÍM DÁL RYCHLEJŠÍ POČÍTÁNÍ
  • S POMOCÍ KROKOVACÍHO PÁSU SČÍTÁM A ODČÍTÁM DO 17 ( BEZ PŘECHODU DESÍTKY 9 + 8, 12 - 5, ..... 
  • ORIENTUJI SE V MATEMATICKÝCH PROSTŘEDÍCH "HADI" A "AUTOBUS"
  • ORIENTUJI SE V ŘÁDCÍCH A SLOUPCÍCH, ZAPÍŠU INFORMACE DO TABULKY

ÚNOR 2019

  • ČTU KAŽDÝ DEN PRO RADOST, NE PROTO, ŽE TO ŘEKLA MARTINA (PROSÍM O PODPORU RODIČŮ)
  • ČTU SLOVA I KRÁTKÉ VĚTY NAPSANÉ MALÝMI TISKACÍMI PÍSMENKY
  • PRACUJI S TEXTEM - TEXT SI PŘEČTU A VYHLEDÁM V NĚM ODPOVĚDI NA OTÁZKY
  • TVOŘÍM SI SVŮJ PRVNÍ LAPBOOK - "KNIHA",, KTERÁ JE VĚNOVANÁ JEDNOMU TÉMATU (TÉME SI VYBRALA KAŽDÁ SOVIČKA DLE SVÉHO ZÁJMU), DRUHÝ LAPBOOK TVOŘÍME ZATÍM SPOLEČNĚ NA TÉMA "ČLOVĚK"
  • SČÍTÁM A ODČÍTÁM DO 10 A ZVYŠUJI RYCHLOST PŘI VÝPOČTU
  • ZAČÍNÁME POČÍTAT S POMOCÍ DO 15
  • ORIENTUJI SE V NOVÝCH PROSTŘEDÍCH - AUTOBUS A HADI

LEDEN 2019

  • ČTU SLOVA  S "DVOJČATY" DI, TI, NI, DĚ, TĚ, NĚ
  • ČTU KRÁTKÉ VĚTY, VÍM, JAK VĚTA KONČÍ
  • PŘI ČTENÍ SI ČTU PÍSMENKA JEN POTICHU PRO SEBE A NAHLAS PŘEČTU CELÉ SLOVO
  • SLOVA, VĚTY VYMYSLÍM I NAPÍŠU TISKACÍM PÍSMEM
  • POZNÁM VŠECHNY ČÍSLICE A UMÍM JE I NAPSAT
  • KROKUJI A UMÍM ZAPSAT JAKO PŘÍKLAD
  • ZNÁM DATUM SVÉHO NAROZENÍ I SVOU ADRESU

PROSINEC 2018

  • ČTU PÍSMENKA A SPOJUJI JE VE SLOVA
  • ČTU S POROZUMĚNÍM - PŘIŘADÍM SLOVO K OBRÁZKU
  • SKLÁDÁM SLOVA VE VĚTY
  • ODPOVÍM NA OTÁZKU, ODPOVĚĎ VYHLEDÁM V TEXTU
  • POČÍTÁM DO 10
  • PŘIŘADÍM ČÍSLICI K POČTU PRVKŮ
  • PÍŠU ČÍSLICE 1- 9
  • SESTAVÍM PŘÍKLAD NA + (PŘIDÁM)  - (ODEBERU)
  • VYJMENUJI DNY V TÝDNU A MĚSÍCE V ROCE

LISTOPAD 2018

  • POZNÁM VŠECHNA PÍSMENA, KTERÁ SE VE ŠKOLE UČÍME
  • DOKÁŽU ROZDĚLIT SLOVO NA HLÁSKY B-A-B-I-Č-K-A
  • PROCVIČUJE SI ČTENÍ SLOV A VĚT KAŽDÝ DEN
  • HRAJE SLOVNÍ KOPANOU S RODIČI ČI SOUROZENCI
  • KROKUJE PODLE POKYNŮ
  • DOKÁŽE ZADAT POKYN PRO KROKOVÁNÍ SPOLUŽÁKOVI
  • POSTAVÍ STAVBU Z KRYCHLÍ PODLE PLÁNKU
  • POROVNÁVÁ POČTY PRVKŮ  ČÍSLA

ŘÍJEN 2018

  • SLYŠÍM POSLEDNÍ HLÁSKU VE SLOVĚ? POKUD NE, PAK NACVIČUJI S RODIČI
  • POZNÁM PÍSMENA - A, E, I, O, U, T, P, J, B, 
  • PŘIŘADÍM PŘEČTENÉ SLOVO K OBRÁZKU
  • "MARŤÁNKUJI" SLOVA SE 4 PÍSMENY V-O-D-A, ...
  • ZNÁM SVOU ADRESU
  • ZNÁM SVÉ DATUM NAROZENÍ

ZÁŘÍ 2018 

  • UMÍME SI ZAVÁZAT TKANIČKY
  • SLYŠÍM PRVNÍ HLÁSKU VE SLOVĚ? POKUD NE, PAK NACVIČUJI S RODIČI
  • POZNÁM LEVOU A PRAVOU STRANU
  • PROCVIČUJI SI VÝRAZY: NAHOŘE, DOLE, PŘED, ZA, HNED PŘED, HNED ZA
  • POZNÁM PÍSMENA - A, E, I, O, U, T
  • "MARŤÁNKUJI" - DOSPĚLÝ MI ŘEKNE PÍSMENA P-E-S A JÁ SLOŽÍM SLOVO - PES

 

Naše škola zpracovává v souvislosti s využitím webových stránek pouze taková cookies, která jsou nezbytně nutná pro zajištění provozu webových stránek a internetových služeb, a u kterých není nutno získat souhlas uživatele webu (technické a relační cookies). Pravidla cookies