Vize školy
Vize SSZŠ: "ROSTEME SPOLU"
Vytváříme podmínky pro vzájemné učení a společný růst ve spokojeném dvěte.
Vize SSZŠ Litvínov "Rosteme spolu" je založena na vzájemném respektu, důvěře a sdílených principech, které všichni ve školním prostředí žijí a naplňují.
Vize pro nás znamená:
Žák
Chceme, aby se všichni žáci učili naplno, s radostí a s rovnými šancemi.
Chceme vést žáky tak, aby byli připraveni na příležitosti a výzvy světa 21.století a aby odcházeli ze školy s motivací k celoživotnímu vzdělávání.
Chceme vést žáky k sebepoznávání, seberozvoji, k důvěře ve své schopnosti i k zodpovdnosti za své učení.
Učitel
Chceme být respektujícími a tvořivými učiteli, kteří budují vztahy založené na vzájemné důvěře a vytvářejí příležitosti pro učeníkaždého dítěte tak, aby mohl co nejlépe rozvíjet svůj potenciál.
Chceme být žákům průvodci na cestě ke vzdělání a partnery, kteří vtvářejí otevřené a učící se společenství a neustále sledují dopad své práce na děti a jejich učení.
Prostředí, vztahy
Usilujeme o kvalitní spolupráci s rodiči žáků, podporujeme a rozvíjíme otevřené vztahy založené na vzájemné důvěře a respektu.
Rozvíjíme vztahy s partnery školy, podporujeme vztahy a udržitelný rozvoj s obci.
K O N C E P C E
Sportovní soukromé zkladní školy s.r.o., Litvínov na roky 2015 – 2020
Adresa školy: Sportovní soukromá základní škola s.r.o., Podkrušnohorská 1677, Litvínov, 436 01
IČO: 25013513
DIČ: 207-25013513
IZO školy: 102 441 073
IZO školní jídelny: 102 677 964
IZO školní družiny: 110 017 684
Číslo účtu: 3409880297/0100 KB Litvínov
Hospodářsko-právní subjektivita: právnická osoba
Zřizovatel, jednatel školy: Veronika Šťovíčková, Ivana Hořejší
Ředitel školy: Mgr. Pavel Škramlík
Kontakty:
Tel.:(+420) 476 752 896
Fax: (+420) 476 752 118
E-mail: [email protected]
Webové stránky: www.sszslitvinov.cz
Platnost dokumentu: od 1.9.2015
Mgr. Pavel Škramlík, ředitel školy
Ivana Hořejší, jednatelka školy
Veronika Šťovíčková, jednatelka školy
Motto
„Je úžasné, co děti dokáží, když jim k tomu dáme příležitost.“ (Linda Dobson)
Úvod
Koncepce školy vychází ze zákona 564/2004 Sb. v platném znění, z Dlouhodobého záměru MŠMT, koncepce 2020, z Dlouhodobého záměru Ústeckého kraje a Kritérií kvalitní školy (ČŠI 2015). Škola má některá specifika, která ji odlišují od ostatních škol a ovlivňují cíle školy, které vycházejí z Rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání.
Mise školy
Posláním školy je poskytovat základní vzdělání uložené školským zákonem, kvalitně plnit výchovně – vzdělávací práci. V bezpečném a motivujícím prostředí vytvářet podmínky pro maximální duševní i fyzický rozvoj každého žáka na jeho maximální úrovni s důrazem na klíčové kompetence, vnitřní motivaci k celoživotnímu učení, gramotnosti ve vzdělávání a další studium a uplatnění v otevřené Evropě.
Vize školy
„Vzájemnou podporou k úspěchu.“
I. Základní cíle
- Poskytnout žákům kvalitní základy vzdělání. Vytvořit podmínky pro celoživotní vzdělávání a uplatnění v životě.
- Rozvíjet osobnost každého žáka, aby byl schopen samostatně myslet, svobodně se rozhodovat a projevovat se jako demokratický občan, to vše v souladu s obecně uznávanými životními a mravními hodnotami.
- Realizovat výchovně-vzdělávací proces na nadprůměrné úrovni ve všech jeho složkách s maximálním důrazem na individuální přístup k žákům, při zajištění sportovní výkonnosti.
- Nabídnout nadstandardní podmínky pro žáky za poplatek tak, aby pro ně byla škola přitažlivá a dokázala kromě jiného smysluplně vyplnit i volný čas dětí.
- Vytvořit podmínky pro skloubení tréninkového procesu s výchovně-vzdělávacími cíli:
a) Ve sportovních oddílech s profesionálními nebo poloprofesionálními trenéry rozvrh
přizpůsobovat s ohledem na efektivní využití sportovišť.
b) Nabídka širokého spektra pohybových aktivit dětí ve volném čase.
II. Prostředky k dosažení cílů
- Vzdělávací program školy
Základním prostředkem k dosažení cílů je plnění vzdělávacího programu pro ZV s názvem „Škola v pohybu“.
- Klima školy
- Usilovat o celkové kulturní, inspirativní a podnětné prostředí školy.
- Rozvíjet kvalitní mezilidské vztahy (mezi učiteli a žáky, mezi učiteli a ostatními pracovníky školy, učiteli a rodiči, vztahy mezi vedením školy a pedagogickým sborem i mezi žáky).
- Respektovat koncepci a cíle školy, dodržovat kodex pracovníka SSZŠ, loajalitu ke škole a zájem o vše, co s prací školy souvisí.
- Budovat v žácích vztah ke škole a hrdost na „svou“ školu.
- Vytvářet klidné, podnětné, bezpečné a stimulující prostředí pro žáky i učitele založené na vzájemné důvěře a respektu.
- Podporovat otevřené partnerství mezi žáky a zaměstnanci školy.
- Organizace školy a řízení
- Mít zpracovaný kvalitní organizační řád školy a organizační dokumentaci školy, neustále je inovovat, aby odpovídala skutečným potřebám školy.
- Prosazovat osobní zodpovědnost a zainteresovanost zaměstnanců.
- Zajistit podíl pracovníků na strategii řízení a vlastním hodnocení školy, smysluplně delegovat.
- Preferovat kvalitní otevřené formy komunikace (písemné a ústní) mezi zaměstnanci.
- Usilovat o organizační propojení školy s vedením oddílů hokeje, kopané, volejbalu, gymnastiky a aerobiku a vytvoření jednotného systému výchovy a vzdělávání žáků, zajištění vzájemné informovanosti především mezi rodinou a školou.
- Personální zajištění a vedení lidí
- Udržet a rozvíjet profesní dovednosti, rozvíjet funkční systém podpory, motivace a odměňování.
- Při výměně nebo doplňování pedagogického sboru preferovat odbornost, kvalifikovanost a osobnostní předpoklady. Podporovat učitele a jeho roli průvodce, který dokáže u žáků podporovat zvídavost, chuť se učit.
- Řídit se „Kodexem učitele SSZŠ“.
- Zajišťovat kvalitní další vzdělávání pedagogických pracovníků zaměřené na potřeby školy i jednotlivců.
- Systematicky podporovat kvalitu výchovně-vzdělávacího procesu.
- Vyžadovat zodpovědnost všech pracovníků za proces výuky, výsledky žáků, vést všechny pracovníky k jednotnému a důslednému působení na žáky.
- Klást důraz na kvalitu odváděné práce na úseku technicko - hospodářských pracovníků. Provádět systematickou kontrolu kvality práce na úseku údržby, úklidu a stravování.
- Vzdělávání a výchova žáků
- Vzdělávací obsah, aktivity a činnosti směřovat k utváření klíčových kompetencí a gramotností žáků.
- Využívat vhodné a efektivní metody a formy práce, které podněcují k tvořivému myšlení, logickému uvažování a ke schopnosti řešit problémy.
- Podporovat spolupráci žáků různého věku a učení v souvislostech.
- Respektovat žákovu osobnost.
- Smysluplně využívat technologie jako samozřejmou součást vzdělávání.
- Podporovat nadání žáků: intelektuální, sportovní a pohybové i estetické. Vytvořit žákům vhodné podmínky pro jejich individuální rozvoj a pečovat o jejich talent.
- Vést k celoživotnímu vzdělávání. Umožnit žákům osvojit si strategie a motivovat je pro celoživotní učení.
- Výuku zaměřit na činnostní učení a na využitelnost v praxi.
- Podporovat vnitřní motivaci v učení: smysluplnost, spolupráci a možnost výběru. Podněcovat aktivitu dětí, podporovat zájem a zvídavost.
- Rozvíjet samostatnost žáků i schopnost spolupracovat a respektovat práci a úspěchy vlastní i druhých.
- Učit žáky aktivně rozvíjet a chránit fyzické, duševní i sociální zdraví a být za ně odpovědný.
- Učit vzájemné toleranci tak, aby žáci uplatňovali svá práva a plnili své povinnosti.
- Vést žáky k všestranné, účinné a otevřené komunikaci v mateřském i cizím jazyce.
- Rozvíjet počítačovou gramotnost žáků a práci s informacemi.
- Vést žáky k ohleduplnosti k jiným lidem, jejich kulturám a duchovním hodnotám.
- Rozvíjet demokratické procesy v rámci školy – řešit problémy na úrovni samosprávné demokracie.
- Mít a plnit funkční preventivní program.
- Pečovat o žáky se specifickými poruchami učení a chování, vést je ke kompenzaci specifických obtíží.
- Pečovat o žáky talentované a mimořádně nadané, jejich nadání dále rozvíjet.
- Podporovat formy práce a činnosti se žáky, které vedou k usnadnění výběru střední školy.
- Profilace školy
- Rozšířená výuka TV – na II. stupni školy 3., resp. 4 hodiny týdně.
- Výuka cizích jazyků:
- výuka angličtiny od 1. ročníku
- výuka němčiny od 7. ročníku
- práce metodou CLIL
- výjezdy žáků do zahraničí na jazykové pobyty (nikoli poznávací)
- snaha o spolupráci se zahraničními školami
- Výuka ICT od 4. ročníku a digitální technologie v 8. a 9. ročníku
- Zaměření výuky na průřezové téma environmentální výchovy
- Volitelné předměty:
- Přírodovědné praktikum
- Etická výchova
- Finanční gramotnost
- Základy administrativy
- Hokej
- Čtenářská gramotnost
- Matematická gramotnost
- Konverzace v AJ
- Digitální technologie
- Základy administrativy
- Informační a komunikační technologie
- Lektorská, mentorská a metodická činnost pedagogů školy
- Účast v celorepublikových a školních projektech
- Mimotřídní a zájmová činnost
- Vytvářet podmínky pro kvalitní práci školní družiny a školního klubu.
- Kvalitně vyplňovat volný čas bohatou a rozmanitou nabídkou zájmových kroužků.
- Sport ve škole
- Kvalitně a v souladu s vývojovými fázemi vývoje dítěte rozvíjet všechny pohybové dovednosti ve výuce TV.
- Vytvářet podmínky pro kvalitní spolupráci se sportovními kluby a cvičení ESTI.
- Poskytovat sportoviště školy sportovním klubům.
- Rozvíjet spolupráci s trenéry zejména na cílech a obsahu TV ve škole.
- Vyhledávat možnosti spolupráci s významnými sportovci.
- Škola a veřejnost, image školy
- Intenzívně spolupracovat s rodiči, poskytovat jim základní a objektivní informace o škole a informovat je o studijních výsledcích dětí, vést rodiče k participaci na životě školy, snažit se o aktivní zapojení rodičů do vzdělávacího procesu žáků.
- Spolupracovat se školskou radou a s poradním sborem ředitele školy.
- Vytvářet příznivé představy o škole, prezentovat školu a její aktivity na veřejnosti.
- Vyžadovat zodpovědnost všech pracovníků za informovanost vůči veřejnosti a pozitivní obraz školy na veřejnosti.
- Informovat rodiče o studijních výsledcích žáků, o způsobu, obsahu a rozsahu výuky, o uvažovaných změnách ve škole atp.
- Podávat informace o reálných možnostech žáků po ukončení školy.
- Předcházet záškoláctví a jiným negativním jevům u žáků.
- Rozvíjet spolupráci se zahraničními školami.
- Propagovat školu formou příspěvků do různých periodik a vydáváním vlastního periodika (Noviny „Sportovka“), kvalitní web školy, atp.
- Materiální a technické předpoklady
- Maximálně využívat dotací z různých zdrojů – fondy, granty, projekty.
- Hospodárně nakládat se všemi finančními prostředky školy.
- Udržovat sportoviště a prostory pro využití volného času.
- Získat dotaci na rekonstrukci školní zahrady na sportoviště.
- Získat dotaci na rekonstrukci bývalého pavilonu dílen.
- Plnit plán ICT.
- Průběžně doplňovat kabinetní sbírky, knihovny, fond učebnic a programové vybavení výpočetní technikou.
- Udržovat okolí školy.
- Průběžně doplňovat vybavenost novým nábytkem.
- Evaluace školy
- Zvyšovat kvalitu školy plněním plánu autoevaluace.
- Průběžně vyhodnocovat plnění koncepce školy, školního vzdělávacího programu, plánů profesního rozvoje pedagogických pracovníků.
- Průběžně vypracovávat vlastní hodnocení školy za tříleté období.
- Každý rok předkládat výroční zprávu včetně hospodaření, zprávy auditora a vyhodnocení autoevaluačních procesů školy.
Závěr
- Realizaci koncepce upřesňuje roční plán práce rozpracovaný do plánů měsíčních a týdenních.
- Školní vzdělávací program je rozpracován do tematických učebních plánů učitelů.
- Podkladem k tvorbě ročního plánu práce je výroční zpráva za předcházející školní rok, vyhodnocení autoevaluace školy a závěry pedagogických rad.
V Litvínově: 24. 8. 2015
Mgr. Pavel Škramlík
ředitel školy