Výuka
ZÁŘÍ:
- POZNÁVÁME SVÉ SPOLUŽÁKY PODLE JMÉNA
- ORIENTUJEME SE VE ŠKOLE
- VYTVÁŘÍME SI PRAVIDLA TŘÍDY
- UVOLŇUJEME SVOU RUKU NA PSANÍ - KRESLÍME ŠTĚTCEM NA TABULI, PRSTEM DO MOUKY, NABÍRÁME FAZOLKY A RÝŽI
- URČUJEME PRVNÍ PÍSMENO VE SLOVĚ
- ZKOUŠÍME MARŤÁNKOVAT - JANA - J - A - N - A
- POZNÁVÁME PROFESE VE ŠKOLE
- ROZEZNÁME ŘÁDEK A SLOUPEC
- ZPÍVÁME, RECITUJEME, TANCUJEME, HRAJEME SI NEJEN O PŘESTÁVKÁCH
- TVOŘÍME - STŘÍHÁME, LEPÍME, VYBARVUJEME, MODELUJEME
- POROVNÁVÁME SKUPINY PRVKŮ, ZAZNAMENÁVÁME POČET PRVKŮ
- STAVÍME STAVBY - URČUJEME Z KOLIKA KRYCHLÍ JSOU STAVBY A KOLIK MAJÍ STAVBY PODLAŽÍ
- KROKUJEME PODLE ZADÁNÍ
- TRÉNUJEME - NASLOUCHÁNÍ - POMOCÍ METODIKY SKILLS BUILDER
KRITÉRIA ČJ – 1.ROČNÍK
Kritérium |
Indikátory |
||||||
Ocenění |
Ano |
Spíše ano |
Spíše ne |
Ne |
Doporučení |
Varování |
|
1. pololetí |
|||||||
Napíše správné tvary |
Napíše správné tvary |
Napíše správné tvary samohlásek a velkých tiskacích souhlásek, ale nerozliší jejich délku nebo diakritické znaménko |
Napíše správné tvary samohlásek, ale správné tvary velkých tiskacích souhlásek nenapíše |
Nenapíše správné tvary velkých tiskacích písmen |
|||
Čte s porozuměním slova (skládající se z pěti a více písmen) |
Čte s porozuměním slova (skládající se z pěti a více písmen) |
Čte s porozuměním krátká slova (skládající se ze tří až čtyř písmen), ale vícepísmenná čte nepřesně nebo bez porozumění |
Přečte jednotlivá písmena ve slově, ale nepochopí význam přečteného slova |
Nečte s porozuměním slova skládající se z pěti a více písmen |
|||
2. pololetí |
Varování |
||||||
Píše slova a krátké věty, které sám vytvoří |
Píše slova a krátké věty, které sám vytvoří |
Opíše a přepíše slova i krátké věty, ale sám je nevytvoří |
Napíše správné tvary písmen, ale při přepisu a opisu slov a vět chybuje |
Nepíše slova a krátké věty, sám je nevytvoří |
|||
Vypráví příběh podle obrázkové osnovy |
Vypráví příběh podle obrázkové osnovy |
Vypráví příběh podle obrázkové osnovy, ale potřebuje dopomoc (návodné otázky) |
Popíše jednotlivé obrázky, ale bez souvislého vyprávění |
Nevypráví příběh podle obrázkové osnovy |
|||
Čte věty a rozumí přečtenému textu (odpoví na otázky, přiřadí slovo, větu k obrázku) |
Čte věty a rozumí přečtenému textu (odpoví na otázky, přiřadí slovo, větu k obrázku |
Čte víceslabičná slova a porozumí jejich významu, ale nečte věty s porozuměním |
Čte dvojslabičná slova, ale neporozumí jejich významu |
Nečte věty a nerozumí přečtenému textu (neodpoví na otázky, nepřiřadí slovo, větu k obrázku) |
|||
KRITÉRIA MA – 1.ROČNÍK
Kritérium |
Indikátory |
||||||
Ocenění |
Ano |
Spíše ano |
Spíše ne |
Ne |
Doporučení |
Varování |
|
1. pololetí |
|||||||
Sčítá a odčítá od 1 do 10 |
Sčítá a odčítá od 1 do 10 |
Sčítá a odčítá od 1 do 10 s krokovacím páskem (číselná osa), ale bez podpory krokovacího pásku má problém |
Sčítá a odčítá od 1 do 10 s podporou názorných pomůcek, ale s krokovacím páskem a bez podpory má problém |
Nesčítá a neodčítá od 1 do 10, pouze určí počet prvků |
|||
Pojmenuje a rozpozná geometrické tvary (kruh, čtverec, obdélník, trojúhelník) |
Pojmenuje a rozpozná geometrické tvary (kruh, čtverec, obdélník, trojúhelník) |
Rozpozná, ale matematicky správně nepojmenuje geometrické tvary (kruh, čtverec, obdélník, trojúhelník) |
Rozpozná čtverec a kruh, ale nerozpozná obdélník a trojúhelník a matematicky je správně nepojmenuje |
Nepojmenuje a nerozpozná geometrické tvary (kruh, čtverec, obdélník, trojúhelník) |
|||
Porovná čísla od 1 do 10 pomocí matematických symbolů ˂, ˃, = |
Porovná čísla od 1 do 10 pomocí matematických symbolů ˂, ˃, = |
Porovná čísla od 1 do 10, ale zaměňuje matematické symboly ˂, ˃, = |
Porovná počet prvků, ale nepoužije matematické symboly ˂, ˃, = |
Neporovná počet prvků |
|||
2. pololetí |
Varování |
||||||
Sčítá a odčítá od 1 do 20 |
Sčítá a odčítá od 1 do 20 |
Sčítá a odčítá od 1 do 20 s krokovacím páskem (číselná osa), ale bez podpory krokovacího pásku má problém |
Sčítá a odčítá od 1 do 20 s podporou názorných pomůcek, ale s krokovacím páskem a bez podpory má problém |
Nesčítá a neodčítá od 1 do 20, pouze určí počet prvků |
|||
Postaví jednoduchou krychlovou stavbu podle zadaných kritérií |
Staví jednoduchou krychlovou stavbu podle zadaných kritérií |
Staví jednoduchou krychlovou stavbu s pomůckou (plánkem), ale podle kritérií jí nepostaví |
Staví jednoduchou krychlovou stavbu, která není podle zadaných kritérií , ale nepostaví jí podle plánku a zadaných kritérií |
Nepostaví jednoduchou krychlovou stavbu podle zadaných kritérií |
|||
Eviduje prvky do tabulky, orientuje se v řádcích a sloupcích |
Eviduje prvky do tabulky, orientuje se v řádcích a sloupcích |
Eviduje prvky do tabulky s menším počtem řádků a sloupců a orientuje se v nich, ale s větší tabulkou má problém |
Eviduje prvky do tabulky, ale neorientuje se v řádcích a sloupcích |
Neeviduje prvky do tabulky a neorientuje se v řádcích a sloupcích |
KRITÉRIA PRV – 1.ROČNÍK
Kritérium |
Indikátory |
||||||
Ocenění |
Ano |
Spíše ano |
Spíše ne |
Ne |
Doporučení |
Varování |
|
1. a 2. pololetí |
|||||||
Vyhodnotí nebezpečné situace a navrhne správné řešení (chování a bezpečnost) |
Vyhodnotí nebezpečné situace a navrhne správné řešení |
V modelové situaci se zachová správně |
Rozliší správné/nesprávné chování na základě obrázků |
Nevyhodnotí nebezpečné situace a nenavrhne správné řešení |
|||
Rozpozná a odůvodní změny v přírodě v daném ročním období (příroda) |
Rozpozná a odůvodní změny v přírodě v daném ročním období |
Rozpozná změny a charakterizuje typické znaky v přírodě v daném ročním období |
Jednoduše popíše změny v přírodě v daném ročním období |
Rozpozná a neodůvodní změny v přírodě v daném ročním období |
|||
Popíše určující znaky vybraných přírodnin v daném ročním období na základě obrázků (jehličnaté a listnaté stromy, keř, květina, větve, kmen, list…) (rostliny - výstup RVP pro 1. období) |
Popíše určující znaky vybraných přírodnin v daném ročním období na základě obrázků (jehličnaté a listnaté stromy, keř, květina, větve, kmen, list…) |
Rozliší jehličnaté a listnaté stromy, keře a květiny, ale neurčí jejich znaky (kmen, list, květ, koruna...) |
Rozliší stromy a květiny, ale nerozliší keře, jehličnaté a listnaté stromy a jejich znaky |
Nepopíše určující znaky vybraných přírodnin v daném ročním období na základě obrázků |
|||
Orientuje se v rodokmenu širšího rodinného kruhu a charakterizuje vybraná povolání (rodina a povolání) |
Orientuje se v rodokmenu širšího rodinného kruhu a charakterizuje vybraná povolání |
Orientuje se v rodokmenu širšího rodinného kruhu, ale necharakterizuje vybraná povolání |
Orientuje se v rodokmenu úzkého rodinného kruhu a pojmenuje vybraná povolání |
Neorientuje se v rodokmenu širšího rodinného kruhu a necharakterizuje vybraná povolání |