Distanční výuka - čtvrtek 18.6.
Milé děti,
pomalu se nám to blíží ke konci. Už jenom dva dny povinných úkolů.
Takže čtvrteční práce- v M už jste barvili protilehlé ( zároveň rovnoběžné) stěny krychle. Teď to zkusíte se stranami a jejich spojením vzniklými hranami v uč. na str. 94/1, kde budete barvit tzv. zipy, kterými se spojují jednotlivé strany čtverců v hrany krychle. Zní to složitě, ale po vystřižení sítě krychle, uvidíte, že tak těžké to není. Pak budete v cv. 2 počítat oka na věžích ze 3 hracích kostek, podobně jako jste počítali u věží ze 2 kostek. Nakonec si zopakujete dělení se zbytkem v cv. 4. Kdo bude mít čas a chuť, může ještě řešit vývojový diagram v uč. na str. 92 a pracovat s ním do PS v cv. 1,2 na str. 39 nebo pracovat se stovkovou tabulkou podle zadání v uč. 94/3.
V ČJ si přečtěte text v PS 38/1 tentokrát o létu a pracujte s ním podle jednotlivých zadání. Připomeň si, jaký den začíná léto a čím je tento den zvláštní. Navíc ještě vyhledejte podměty (ptáme se na ně Kdo, co?- 1.pádem) v jednotlivých větách a spojte je s přísudky( slovesy) pomocí dvou čar, jako včera v cv. z učebnice. Pouze v poslední větě je podmět nevyjádřený ONI a dopisuje se nad větu- také už jsme tento rok dělali. Pak si složte v cv. 2 jazykolamy a přepište je psacím písmem. Můžete si je několikrát zopakovat a procvičit si tak svůj jazyk. Pozor, abyste si ho nezlomili.
V AJ si má skupina vyřeší test z přílohy nebo test na inernetu https://www.skolasnadhledem.cz/game/5437 . Můžete samozřejmě vyplnit oba dva.
Přeji hezké odpoledne.
Petra M.