Kritéria
Toto jsou naše kritéria hodnocení pro 1. pololetí. žáci je mají ve svém diáři a deskách.
Český jazyk
Čte s porozuměním text – Vytvoří k obrázku větu
Převypráví přečtený text
V textu vyhledá odpovědi na otázky
Napíše jednoduchý text dle zadaných kritérií – Opíše, přepíše věty
Vytvoří a napíše věty dle zadaných kritérií
Vytvoří a napíše text dle zadaných kritérií
Využívá gramatických znalostí při práci s textem – Rozliší samohlásky a souhlásky
Odůvodní a správně použije psaní ú, ů
Vyhledá a opraví chyby v textu
Matematika
Sčítá a odčítá do 60 – Orientuje se na číselné ose do 60
Použije vybrané schéma pro sčítání a odčítání do 60
Vyřeší slovní úlohy na sčítání a odčítání do 60
Doplní informace do tabulky – Z předlohy zaznamená údaje do tabulky
Ze slovní úlohy zaznamená údaje do tabulky
Vytvoří tabulku na základě známých údajů
Rozezná a vytvoří rovinné i prostorové útvary – Vytvoří stavbu z krychlí a zapíše její plán
Dle zadání vyplní plochu nepravidelnými útvary
(parkety)
Sestaví krychli ze sítě
Prvouka
Třídí živočichy do skupin podle zadaných kritérií – Popíše znaky jednotlivých skupin živočichů
Popíše stavbu těla daných živočich
Přiřadí názvy k daným živočichům a zařadí je do
skupin
Třídí rostliny do skupin podle zadaných kritérií – Rozliší druhy rostlin (byliny, keře, stromy)
Popíše význam lesa a jeho druhy
Přiřadí názvy daných bylin, stromů, keřů a hub
Popíše základní pravidla bezpečnému pohybu na silnici – Při pohybu po komunikaci dodržuje
základní pravidla silničního provozu
Přiřadí názvy k daným dopravním značkám
Vyřeší modelovou dopravní situaci
Svět práce
Tvoří předměty, figurky z různých materiálů dle daných kritérií
Používá známé techniky práce s papírem (skládání, stříhání, lepení) podle zadaných kritérií
Výtvarná výchova
Používá barvy podle zadaných kritérií
Pomocí výtvarných technik (kresba, malba) vytvoří výtvarné dílo dle zadaných kritérií
Tělesná výchova
Dodržuje domluvené zásady bezpečnosti při pohybových činnostech
Reaguje na stručné a jasné povely spojené s názornou ukázkou (gymnastika, plavání)
Respektuje pravidla pohybových her s různým zaměřením
Hudební výchova
Využívá jednoduché hudební nástroje k doprovodné hře
Poslechem rozliší výšku tónu (vysoký a nízký tón)
Předvede pochodový krok
Zpívá jednoduché jednohlasné písně