TÝDENÍČEK 1.10.2021
Co už jsme zvládli a co nás čeká v nadcházejícím týdnu?
Milí rodiče,
tento týden uplynul jako voda, ale i tak jsme toho stihli hodně :-). Stále trénujeme stejné body z minulých týdeníčků, a opakujeme již naučené, tak jen ve zkratce...
ČESKÝ JAZYK
- grafomotorika, uvolňovací cviky a manipulační hry s drobnými předměty
- zápis a čtení samohlásek, krátkých i dlouhých
- dbáme na hygienu psaní - úchop, sezení
- sluchové vnímání, analýza a syntéza slov - hláskování a vyťukávání jako na stroji, následné spojování
- zahráli jsme si pohádku Boudo budko, děti
- hrajeme hry na trénink paměti - Lišáček Foxík si koupil...
- hodně zpíváme, tančíme a recitujeme (3min psaní, 10minut pohybu :-D...na odlehčení)
- poprvé děti opisovaly krátké věty
MATEMATIKA
- psaní číslic 1-5
- zápis počtu prvků
- přiřazování počtu prvků k číslici
- krokujeme, rytmika
- prostředí dečky - překládání papíru
PRVOUKA
- dokončili jsme téma škola
CO NÁS ČEKÁ?
- vyvození T,P,J - čtení, psaní
- opis slov, vět
- stále analýza, syntéza slov, hláskování
- hry s písmeny - skládáme slova
- čtení krátkých slov
- nové básničky
- evidování počtu objektů i podobjektů, opakované sčítání
- sčítání dáváním homogenních prvků dokromady, zápis číslicí i zástupnými znaky (čárkování)
- modelace z dřívek - čtverec
- porovnávání, určování nejvíce a nejméně
- v prvouce začínáme téma Barevný podzim
Prosím myslete na to, že se nám mění rozvrh kvůli gymnastice. První gymnastika nás čeká již 5.10. 2021. Sraz a co sebou viz email gymnastika.
Domů Vám posílám slovní hodnocení za září ve žluté žákovské knížce. Až si jej společně s dětmi přečtete, dole na stránce jej podepište prosím (někomu jsem podpisové políčko přelepila, vy si jistě poradíte :-)).
Protože ve škole neleníme, zaplňují se nám pracovní listy, sešity a učebnice. Posílám Vám je v aktovce na prohlédnutí. Budu to praktikovat častěji, aby jste se doma podívali, jak Váš žáček ve škole pracuje, a tím pádem na čem je potřeba zamakat doma. Pokud je na stránce hodnocení např. 10/10, jedná se o samostatnou práci s úspěšností 10/10. K chybám píši tečku, a to především v učebnicích. Můj písemný doprovod práce je většinou jen jako poznámka k okolnostem při vypracování (ústní zpětnou vaznu poskytnu okamžitě žákovi, popis je zatím spíše pro Vás). Pokud má někdo např. 5/5, dostává zpětnou vazbu okamžitě a více to není potřeba písemné komentovat. Nehodnotím touto formou úplně vše, jen vybraná cvičení, pracovní listy či diktáty.
Dále stále pracujeme na dodržování vyvozených pravidel, věřím, že se v tomto ohledu brzy obrátí karta k lepšímu :-). Rozmohl se nám tu takový nešvar :-D...sprostá slova jsou zkrátka lákadla č.1 :-D
Přeji krásný víkend JB