Kritéria hodnocení předmětu VKO - 6. ročník
Kritérium |
Indikátor |
Hodnocení |
Respektuje dohodnutá pravidla třídy a předmětu VKO |
Pravidla dohodnutá na začátku školního roku se žáky |
Časté nerespektování kritéria se promítá do pololetního závěrečného hodnocení žáka. |
Na vyučování je připraven |
Vybavený penál (vč. lepidla a nůžek), sešit, ŽK Žák se připravuje průběžně na každou vyučovací hodinu, má přehled o obsahu minulých hodin |
Časté nerespektování kritéria se promítá do pololetního závěrečného hodnocení žáka. |
Zapojuje se aktivně do všech činností v předmětu VKO |
(Viz výstupy předmětu.) Např.: navrhne a vytvoří průvodce městem dle kritérií, rozliší a porovná demokratické a nedemokratické principy, popíše, jak lze rozvíjet své přednosti a překonávat osobní nedostatky a pěstovat zdravou sebedůvěru |
Hodnoceno průběžně známkou do ŽK, průběžná zpětná vazba |
Vede kvalitně sešit, případně portfolio předmětu |
Má doplněny všechny zápisy, pracovní listy atd. (při nepřítomnosti do následující hodiny), každá hodina je označena datem a cílem hodiny, písmo je čitelné, zápisy přehledné |
Hodnoceno průběžně známkou do ŽK, průběžná zpětná vazba |
Vypracuje min. 3 testy za pololetí |
Pokud jsou testy hodnoceny 4,5, žák má možnost jedné opravy testu (testy nemusejí být oznamovány předem) |
Hodnoceno průběžně známkou do ŽK, průběžná zpětná vazba |
Vypracuje prezentaci na vybrané téma |
dle kritérií hodnocení konkrétní prezentace |
Hodnoceno průběžně známkou do ŽK |
Prezentuje dle zadaných kritérií na konkrétní téma |
prezentuje ústně dle přípravy dle zadání, jasně a srozumitelně formuluje, … |
Hodnoceno průběžně známkou do ŽK |
Spolupracuje dle zadaných kritérií ve dvojici, ve skupině |
Např.: dodržuje vhodná pravidla komunikace |
Hodnoceno průběžně známkou do ŽK, průběžná zpětná vazba |
Podpis vyučujícího Podpis žáka Podpis rodičů
Výstupy a učivo školního vzdělávacího programu VKO – 6. ročník
vyhledá a rozliší minimálně 5 odlišností u konkrétní zahraniční základní školy a základní školy v ČR |
systém vzdělávání |
navrhne a vytvoří modelový školní řád |
školní řád, práva a povinnosti |
objasní svůj způsob učení a porovná ho s ostatními spolužáky |
příprava na vyučování, pěměťový typ, druhy paměti |
vysvětlí význam žákovské samosprávy |
školní parlament |
navrhne a vytvoří průvodce městem dle kritérií |
kulturní a veřejný život v obci, mostecko, přírodní zajímavosti, historie, současnost |
respektuje menšiny žijící na území ČR |
národnostní menšiny a jejich tolerance |
porovná konkrétní projevy nacionalismu s projevy vlastenectví |
nacionalismu, vlastenectví, tolerance |
objasní účel důležitých symbolů našeho státu a způsoby jejich používání |
státní symboly, vlastenectví, český jazyk, domov |
porovná kulturu v ČR s vybranou kulturou, své výsledky prezentuje |
kultura jiných národů |
rozliší záležitosti týkající se státní správy a samosprávy |
referendum, zastupitelstvo, obec, samospráva |
vytvoří měřítko, které zhodnotí kdo by měl být považován za významnou osobnost a kdo ne |
významné osobnosti ČR |
vytvoří plánek, který dokumentuje vandalské chování ve svém městě |
vandalismus |
navrhne a vytvoří pozvánku na jím vybranou kulturní akci |
kulturní akce |