Kritéria hodnocení pro žáky UMS 8. ročník
Milí žáci, v předmětu UmS (HV) budete hodnoceni na základě níže uvedených kritérií hodnocení. V průběhu pololetí budete průběžně plnit kritéria v odpovídající kvalitě a termínu.
Kritérium |
Indikátor |
Hodnocení |
Respektuje dohodnutá pravidla třídy a předmětu UmS |
Pravidla dohodnutá na začátku školního roku se žáky. |
Časté nerespektování kritéria se promítá do pololetního a závěrečného hodnocení žáka. |
Na vyučování je připraven |
Vybavený penál (vč. lepidla a nůžek), sešit, ŽK Žák se připravuje průběžně na každou vyučovací hodinu, má přehled o obsahu minulých hodin. |
Časté nerespektování kritéria se promítá do pololetního a závěrečného hodnocení žáka. |
Zapojuje se aktivně do všech činností v UMS |
(Viz výstupy předmětu.) Např.: zpívá, zná texty vybraných písní, doprovází na rytmický nástroj, aktivně poslouchá a hodnotí hudební ukázku, orientuje se v proudu znějící hudby, zná výrazové prostředky hudby, orientuje se v grafickém záznamu hudby… |
Hodnoceno průběžně známkou do e ŽK |
Vede kvalitně sešit na UmS |
Má doplněny všechny zápisy (při nepřítomnosti do následující hodiny), každá hodina je označena datem a cílem hodiny, písmo je čitelné, zápisy přehledné. |
Hodnoceno průběžně známkou do eŽK |
Spolupracuje dle zadaných kritérií ve dvojici, ve skupině |
Např.: dodržuje vhodná pravidla komunikace. |
Hodnoceno průběžně známkou do eŽK |
Vypracuje min. 3 testy za pololetí |
Pokud jsou testy hodnoceny známkou 4,5, žák má možnost jedné opravy testu (testy nemusejí být oznamovány předem). |
Hodnoceno průběžně známkou do eŽK |
Samostatná práce – Žák povinně vypracuje minimálně dva úkoly za pololetí. |
||
Úkol na I. pololetí |
||
Vypracuje PPt prezentaci o interpretovi nebo hudební skupině dle vlastního výběru a zadaných kritérií |
Min. 8 slidů, max. 6 informací na stránku, využití fotografií a hudební ukázky, splnění zadaného termínu, zaslat ke kontrole mailem do 15.12. |
Hodnoceno známkou do eŽK |
Úkol na II. pololetí |
||
Na základě vlastního výběru a poslechu ukázky hudebního díla písemně formuluje dojem z poslechu klasické hudby. |
Strana vlastního textu A4, písmo 12, řádkování 1. Odeslat bez pravopisných chyb mailem vyučujícímu do 30.4. |
Hodnoceno známkou do e ŽK |
Dobrovolné úkoly (možnost výběru) |
||
Složí (samostatně nebo ve skupině)vlastní píseň, prezentuje jí ostatním přímo nebo ve formě nahrávky |
Nahrávka zaslaná přes youtube, popř. jinou dohodnutou formou. |
Hodnoceno známkou do eŽK |
Vybere melodický (příp. rytmický) nástroj, na který doprovodí vybranou píseň. |
Na hudební nástroj doprovodí zpěv písně, popř. nahrávku. |
Hodnoceno známkou do eŽK |
Zhodnotí hudební klip po hudební a výtvarné stránce |
Spustí ukázku hudebního klipu, 2 minuty prezentuje ústně dle přípravy vlastní názor, jasně a srozumitelně formuluje. |
Hodnoceno známkou do eŽK |