Kritéria hodnocení předmětu FG - 8. ročník
Kritérium |
Indikátor |
Hodnocení |
Respektuje dohodnutá pravidla třídy a předmětu FG |
Pravidla dohodnutá na začátku školního roku se žáky |
Časté nerespektování kritéria se promítá do pololetního závěrečného hodnocení žáka. |
Na vyučování je připraven |
Vybavený penál (vč. lepidla a nůžek), sešit, ŽK Žák se připravuje průběžně na každou vyučovací hodinu, má přehled o obsahu minulých hodin |
Časté nerespektování kritéria se promítá do pololetního závěrečného hodnocení žáka. |
Zapojuje se aktivně do všech činností v předmětu FG |
(Viz výstupy předmětu.) Např.: Sestaví jednoduchý rozpočet, uvede hlavní příjmy a výdaje, zváží nezvbytnost jednotlivých výdajů |
Hodnoceno průběžně známkou do ŽK, průběžná zpětná vazba |
Vede kvalitně sešit, případně portfolio předmětu |
Má doplněny všechny zápisy, pracovní listy atd. (při nepřítomnosti do následující hodiny), každá hodina je označena datem a cílem hodiny, písmo je čitelné, zápisy přehledné |
Hodnoceno průběžně známkou do ŽK, průběžná zpětná vazba |
Vypracuje min. 3 testy za pololetí |
Pokud jsou testy hodnoceny 4,5, žák má možnost jedné opravy testu (testy nemusejí být oznamovány předem) |
Hodnoceno průběžně známkou do ŽK, průběžná zpětná vazba |
Vypracuje prezentaci na vybrané téma |
dle kritérií hodnocení konkrétní prezentace |
Hodnoceno průběžně známkou do ŽK |
Prezentuje dle zadaných kritérií na konkrétní téma |
prezentuje ústně dle přípravy dle zadání, jasně a srozumitelně formuluje, … |
Hodnoceno průběžně známkou do ŽK |
Spolupracuje dle zadaných kritérií ve dvojici, ve skupině |
Např.: dodržuje vhodná pravidla komunikace |
Hodnoceno průběžně známkou do ŽK, průběžná zpětná vazba |
Podpis vyučujícího Podpis žáka Podpis rodičů
Výstupy a učivo školního vzdělávacího programu FG – 8. ročník
Výstup SSZŠ |
Učivo |
Na příkladu ukáže tvorbu ceny jako součet nákladů, zisku a DPH |
marže, tvorba ceny, DPH |
Objasní vliv nabídky a poptávky na tvorbu ceny a její změny |
nabídka, poptávka, trh, fungování trhu |
Popíše vliv inflace na hodnotu peněz |
inflace, deflace, peníze |
Vysvětlí rozdíl mezi "dobrým dluhem" a "špatným dluhem" |
dobrý dluh, špatný dluh |
Sestaví jednoduchý rozpočet, uvede hlavní příjmy a výdaje, zváží nezvbytnost jednotlivých výdajů |
příjmy, výdaje, cashflow, aktiva, pasiva, účetnictví |
Objasní princip vyrovnaného, schodkového a přebytkového rozpočtu |
výsledovka-rozvaha, zdroje příjmů, zdroje výdajů, náklady, výnosy |
Vysvětlí, jak se může občan bránit v případě porušení práv spotřebitele |
ČOI, SOS, reklamace, práva a povinnosti spotřebitele, kupní smlouva, fakturace |
Uvede příklady a možná rizika použití debetní a kreditní platební karty |
debet, kontokorent, služby bank, úrok |
Uvede a porovná některé způsoby nakládání s volnými prostředky(Cashflow) |
produkty finančního trhu, investice, |
Uvede a porovná některé způsoby krytí schodku(deficitu) |
dluh, úvěr, hypotéční úvěr, spotřebitelský úvěr, splátkový prodej, leasing atd., nebankovní instituce, banky, reklama |
Vysvětlí význam úroků |
úroky a úročení, placený úrok, přijatý úrok, |
Porovná různé druhy pojištění u různých institucí, z výsledků učiní konkrétní závěr |
pojišťovny, druhy pojištění, reklama |
Porovná různé druhy bank z hlediska vedení běžného účtu a spořícího účtu, z výsledků učiní závěr |
běžný účet, spořící účet, komereční banky, reklama |